Höga krav på sig själv

Så var det helg igen...
Det är så skönt att skolan är över för denna veckan.
Jag har haft några tuffa dagar nu och kämpat på rejält med skolan.
Idag hade jag min första tenta i Business Mangement,
ett quiz i Counseling och en presentation i Mediaklassen.
Alltså, det blev faktiskt too much for this little lady!
Min kropp sa stopp och jag har mått så dåligt idag.
Här kommer dagens confession:
Jag känner mig fortfarande väldigt svag efter mitt utmattningsyndrom förra året
och jag har blivit otroligt dålig på att hantera stress.
Jag kan inte riktigt kontrollera vissa situationer.
MEN jag kämpar på och försöker påminna mig själv att jag duger som jag är,
och inte för det jag presterar.
Jag är så tacksam att jag har världens bästa roomies,
och vänner här som plockar upp mig när jag faller.
Dom är BÄST!
 
Har glömt visa några bilder från min magiska photosession med Caty
Jag älskar solnedgången här i Los Angeles,
njuter varje dag!
 
 
CALIFORNIA, I LOVE YOU!
 
En fråga bara, ni som också mått dåligt under en längre period..
Har ni också upplevt att det tar sååå långt tid att "komma tillbaka" till sitt rätta jag?
 
Ta hand om varandra!
 
KRAM
 
Los Angeles | |
#1 - - Anonym:

Älskade du. Ibland är det så att "komma tillbaka" till sitt gamla jag finns inte riktigt. Man förändras så mycket av att genomgå svåra tider, och man blir aldrig som förr. Kravet på dig själv om att bli som du var innan blir därför för stort. Du har fått nya insikter och säkerligen också utvecklat nya starka sidor hos dig själv. Att bli stressad vid krävande situationer är kanske den negativa sidan, men genom att vara medveten om det kan du lägga upp strategier och planer, jag tror att LA har fullt av proffs att ta hjälp av om det blir för tungt! Love you!

#2 - - Anonym:

/Emely

#3 - - Elina:

Det tar lång tid att komma tillbaka och jag tror att det är kroppen sätt att skydda sig själv för att hamna i samma sits igen. Efter ett tag så kommer man vara läkt men kroppen och hjärnan har lärt sig att se signaler då man ska backa. Så var det i alla fall för mig :) Det är viktigt att ta saker och ting i sin egen takt och det är okej att det tar tid. Allt kommer att bli bra så småningom om :) Kram

Svar: Tack så mycket för din fina kommentar <3Ja, jag vet att det kommer bli bättre och det har redan blivit så himla mycket bättre och jag är så glad att jag tog steget att flytta till LA. Att bara bo här mår jag så mycket bättre av. Men som sagt, det blir för mycket ibland. Tack så mycket för ditt tips! Kram :)
Emma Lang

#4 - - Anonym:

Jag tar mig sakta framåt nu efter 3 månader sjukskrivning 100%. Jobbar nu 2h/dagen. Ända fram till den 25 mars. Skynda långsamt som dom säger. Vissa dagar är jobbigare än andra. Ibland vill jag bara dra täcket över huvudet. Men tar mig upp ändå. Men som sagt fina Emma, skynda långsamt... Kram Elli

Svar: Ja, det är klokt sagt. Skynda långsamt.. Jag mår faktiskt otroligt bra här i LA, men ibland blir det bara för mycket. Jag hoppas också du mår bättre snart <3 Ta hand om dig! Kram
Emma Lang

#5 - - Moster:

Ååå Du är så fantastisk Emma ❤️ Och ja, av egen erfarenhet så tar det tid... Det viktiga är att tillåta att det tar tid och inte rusa iväg igen i 190km/h . Det kommer gå över, men det tar tid. Du skriver så jäkla vackert, Att du är nöjd med den du är, och inte det du presterar.... Du är så satans grym ❤️❤️❤️ jag är så stolt över dig! Chilla nu i helgen, ta hand im dig, tanka energi med de bästa. Love u ❤️😘

Svar: Åh men du då, världens bästa moster! <3 Tack så jättemycket för kommentaren. Ja du om någon vet ju hur det känns. Jag är så glad att jag har dig som förstår! Jag vet att det bara kommer bli bättre och jag mår faktiskt så himla bra här, så det känns fantastiskt. Det är bara ibland det blir lite mycket. Jag ser fram emot att prata snart igen. Love you!
Emma Lang

#6 - - ajla:

de vart ett jätte stort bråk i familjen för typ 1 1/2 år sen men jag kan ändå börja gråta nu och få så mycket skuldkänslor o så men jag har blivit bättre än i början,man brukar säga att de tar 10 gånger så längre tid att resa sig upp igen än att fortsätta..men de är bara kämpa och tänka på allt positivt! Inte tänka mycket på vad som har hänt utan på annat som man tycker om!(:

#7 - - Jessie:

Vilka fina bilder! 😄
Kan inte du skriva vad det är för inställningar du använder som bländartal, ISO och slutartid i någon bild. Vill me försöka ta såna fina bilder. 😊

Kramz <3 /jessie

Upp