Stolt över mig själv

 
 
 ♥
 
På måndag har jag min sista dag i skolan för denna terminen. 
Det är väldigt blandade känslor..
Jag är verkligen överväldigad.
Det är svårt att beskriva med ord hur jag haft det denna terminen.
Det har varit mycket ups & downs.
Jag är så otroligt stolt över mig själv för vad jag har åstadkommit.
Det är så mycket jag lärt mig om mig själv denna terminen,
det har varit en stor personlig utveckling för min del.
 
Jag hade en kris precis innan spring break då det blev för mycket för mig.
Jag insåg att jag har en lässvårighet och jag blev helt knäckt.
Det tog så mycket energi från mig att acceptera.
Jag fick ångest och förstod inte varför jag eller någon annan aldrig har insett detta tidigare?
När jag var liten i skolan, varför märkte ingen då att jag hade problem med läsningen?
Det känns som jag levt i förnekelse i hela mitt liv.
Jag tror inte att jag velat inse det själv.
 
Jag tror också att jag kunnat dölja det bra,
eftersom jag alltid haft en extrem vilja av att klara allt jag har tagit mig an.
Jag vet att jag alltid har studerat väldigt mycket och lagt ner mycket tid.
Men det var nog först under min tid på Akademi Båstad
som jag började fundera över att det tog så långt tid för mig att plugga.
 
När jag kom hit till USA och började studera på ett annat språk än svenska,
blev det ännu mer uppenbart.
Allting tog så lång tid för mig och jag kämpade så hårt.
Varför var det så lätt för alla andra?
Varför tog det så lång tid för mig?
Under en lektion på min mest utmanande klass inom Broadcasting bara brast det för mig.
"I can't read"
Jag var i chock och var så ledsen.
Jag kunde inte sluta gråta!
Några dagar senare bestämde jag mig för att ta tag i problemet.
Jag pratade med familj och vänner som stöttade.
Jag var hos en tutor på skolan.
Jag pratade med mina professorer, som alla var väldigt förstående och hjälpsamma.
Jag gjorde vad jag kunde och kämpade på..
 
I onsdags hade jag min final i min Broadcasting klass. 
Det var en STOR seger för mig.
Jag fick så fantastikt feedback från min lärare.
Han vet att den klassen varit en stor challenge för mig,
jag har kämpat så mycket med min läsning 
och jag har gått från botten till toppen!
Han var så stolt och jag ännu stoltare.
Jag var så lycklig och grät glädjetårar hela kvällen!
Jag har aldrig känt mig så stolt över mig själv som jag gjorde då.
 
Inom det närmsta ska jag utreda vad det är för sorts lässvårighet jag har.
Vilket känns viktigt och skönt för mig att veta,
och jag kan få bättre hjälp framöver.
 
Nu har jag varit här ett halvår och jag känner att allt går bättre och bättre för mig. 
Livet går upp och ner, men jag ÄLSKAR mitt liv här.
Jag ser framemot att ladda batterierna hemma i Sverige under sommaren,
även om jag ska studera en klass på distans.
Jag längtar också redan tillbaka till höstterminen!
 
De här månaderna har jag fått ett bevis på att du klarar mer än du tror.
Jag är så stolt över mig själv att jag klarat studera på engelska
och att jag har kämpat för att få väldigt bra betyg.
Men framför allt att jag fått så bra och fin feedback från mina lärare,
som tror på mig och vet att jag kommer lyckas med det jag gör i livet.
Det betyder mycket!
 
Nu har jag min allra sista final i Business Management på måndag..
WISH ME LUCK!
 
 
KRAM
 
Los Angeles | losangeles, lässvårighet, santamonica, santamonicacollege | |
#1 - - Johanna:

Du är fantastisk finaste du! Som du har kämpat och stått i... Du ska vara delux stolt över dig själv och det du har presterat! Ser fram emot att se dig i juli när vi är på hemmaplan igen. Massa kärlek 😘❤️😘❤️😘

#2 - - Jojjo:

Du är grym! Verkligen. Är så stolt och imponerad över din vändning du gjorde! Din framtid är ljus, det vet jag. Och våra vägar kommer korsas igen, det ser jag såå fram emot!❤️❤️❤️

#3 - - Jojjo:

Du är grym! Verkligen. Är så stolt och imponerad över din vändning du gjorde! Din framtid är ljus, det vet jag. Och våra vägar kommer korsas igen, det ser jag såå fram emot!❤️❤️❤️

Upp